20 wrz 2017
FUNDACJA ROZWOJU LUBELSZCZYZNY
ul. Józefa Franczaka „Lalka” 43
20-325 Lublin
tel.: (081) 710 19 00, fax: (081) 710 19 10
www.fundacja.lublin.pl; e-mail: sekretariat@fundacja.lublin.pl
REGON 430353642; NIP 712-016-65-05; KRS 0000027855
L.dz.FRL/1005/17 Lublin, dnia 20 września 2017 roku
Znak sprawy: FRL/12/2017/MnS!
Zapytanie ofertowe
Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny w Lublinie zaprasza do składania ofert cenowych w celu wyłonienia Wykonawcy na organizację i przeprowadzenie szkolenia pn. „Kucharz małej gastronomii z egzaminem czeladniczym” (dla 2 grup szkoleniowych).
Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny, realizująca projekt „Młodzi na start!” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa I Osoby młode na rynku pracy, Działanie 1.2 Wsparcie osób młodych pozostających bez pracy na regionalnym rynku pracy, Poddziałanie 1.2.1 Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego, zaprasza do przedstawienia oferty na organizację i przeprowadzenie szkolenia pn. „Kucharz małej gastronomii z egzaminem czeladniczym” (180 godzin/grupę) dla 2 grup szkoleniowych.
Planowane miejsca organizacji i przeprowadzenia szkoleń to: Lubartów i Łuków. Liczba osób i grup w poszczególnych miejscowościach będzie uzależniona od przebiegu procesu rekrutacji uczestników i uczestniczek. Zamawiający zastrzega także możliwość zmiany miejsc realizacji szkoleń w zależności od przebiegu procesu rekrutacji. Usługi świadczone będą na terenie województwa lubelskiego.
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników kwalifikacji zawodowych kucharza małej gastronomii i przygotowanie ich do wykonywania pracy w tym zawodzie. Czas szkolenia dla jednej grupy wynosi 180 godzin/grupę (40 godzin teoria, 140 godzin praktyka). Maksymalny czas trwania jednego szkolenia wynosi 23 dni szkoleniowe. Dzienny czas trwania szkolenia nie może trwać więcej niż 8 godzin dziennie. Przerwy oraz czas przeznaczony na egzaminy nie są wliczone w czas godzin szkoleniowych.
Jedna grupa szkoleniowa będzie średnio liczyła 12 osób. Zamawiający zastrzega także możliwość zmiany liczby osób w poszczególnych grupach szkoleniowych w zależności od przebiegu procesu rekrutacji. Maksymalna liczba osób do przeszkolenia w ramach dwóch grup szkoleniowych wynosi 24 osoby.
Nie jest dopuszczalne realizowanie szkolenia w formie e-lerningu.
Zamówienie będzie realizowane w 2 częściach:
Część I – Lubartów (1 grupa x 180 godzin dla średnio 12 uczestników)
Część II – Łuków (1 grupa x 180 godzin dla średnio 12 uczestników)
Wykonawca podaje cenę brutto, przypadającą na jednego uczestnika/uczestniczkę szkolenia.
Wykonawca może złożyć ofertę cenową na 1 lub kilka części zamówienia.
I Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w formie zapytania ofertowego z zachowaniem zasady konkurencyjności, na podstawie wewnętrznego Regulaminu udzielania zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane w toku realizacji Projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
II Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkolenia „Kucharz małej gastronomii z egzaminem czeladniczym” (180 godzin/grupę) dla dwóch grup szkoleniowych średnio po 12 osób każda. Maksymalna liczba osób do przeszkolenia w ramach dwóch grup szkoleniowych wynosi 24 osoby. Planowane miejsca organizacji i przeprowadzenia szkoleń to Lubartów i Łuków. Liczba grup w poszczególnych miejscowościach będzie uzależniona od przebiegu procesu rekrutacji uczestników i uczestniczek. Zamawiający zastrzega także możliwość zmiany miejsc realizacji szkoleń oraz liczby osób w poszczególnych grupach szkoleniowych w zależności od przebiegu procesu rekrutacji. Usługi świadczone będą na terenie województwa lubelskiego.
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników szkolenia kwalifikacji zawodowych kucharza małej gastronomii i przygotowanie ich do wykonywania pracy w tym zawodzie. Czas szkolenia dla jednej grupy wynosi 180 godzin/grupę (40 godzin teoria, 140 godzin praktyka). Maksymalny czas trwania jednego szkolenia wynosi 23 dni szkoleniowe. Dzienny czas trwania szkolenia nie może trwać więcej niż 8 godzin dziennie. Przerwy oraz czas przeznaczony na egzaminy nie są wliczone w czas godzin szkoleniowych.
Wykonawca nie dopuszcza możliwości zlecenia realizacji zamówienia podwykonawcom.
Zamówienie będzie realizowane w 2 częściach:
Część I – Lubartów (1 grupa x 180 godzin dla średnio 12 uczestników),
Część II– Łuków (1 grupa x 180 godzin dla średnio 12 uczestników).
Zamawiający zastrzega także możliwość zmiany miejsc realizacji szkoleń oraz liczby osób w poszczególnych częściach zamówienia w zależności od przebiegu procesu rekrutacji. Usługi świadczone będą na terenie województwa lubelskiego.
Wykonawca podaje cenę brutto, przypadającą na jednego uczestnika/uczestniczkę szkolenia.
Wykonawca może złożyć ofertę cenową na 1 lub kilka części zamówienia.
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia wykonawcy wyłonionemu w trybie zasady konkurencyjności określonej w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 – zamówienia uzupełniającego, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia określonego w umowie zawartej z wykonawcą, o ile to zamówienie jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
Wymagania dotyczące usługi:
Program szkolenia powinien obejmować tematykę obowiązującą na egzaminie czeladniczym w zawodzie kucharza małej gastronomii zgodnie ze standardami wymagań będących podstawą przeprowadzenia egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe.
Program szkolenia powinien zawierać bloki tematyczne z zakresu:
– podstawy prawa
– planowanie i organizowanie produkcji gastronomicznej
– przechowywanie surowców i przygotowywanie do obróbki wstępnej
– technologia gastronomiczna
– planowanie posiłków
– menu
Przedmiot zamówienia obejmuje organizację szkolenia, w tym:
Wymagania dotyczące realizacji szkoleń:
Wymagania dotyczące sali do zajęć praktycznych i teoretycznych:
1) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków do realizacji szkolenia zgodnych z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy i nauki.
2) Sala szkoleniowa do prowadzenia zajęć teoretycznych musi być wyposażona w odpowiednią liczbę miejsc i stolików dla co najmniej 13 osób wraz z zapleczem sanitarnym. Sala musi być wyposażona w tablicę klasyczną lub flipchart, sprzęt audiowizualny. Wentylacja i ogrzewanie musi zapewnić odpowiednią temperaturę – stosownie do pory roku.
5) Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania sal do zajęć teoretycznych i praktycznych zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi.
Wymagania dotyczące kadry szkoleniowej:
Wymagania dotyczące egzaminów czeladniczych:
Prowadzenie dokumentacji szkoleniowej:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość naliczania kar umownych za odstąpienie od realizacji umowy oraz za realizację usługi niezgodnie z postanowieniami umowy.
Planowany termin realizacji szkolenia: październik-listopad 2017 r. wg uzgodnionego z Zamawiającym harmonogramem.
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany terminu realizacji usługi szkoleniowej w zależności od przebiegu procesu rekrutacji uczestników do projektu.
III Nazwa i kod określone we Wspólnym Słowniku Zamówień:
80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego.
IV Termin wykonania zamówienia:
Usługa odbywać się będzie w okresie październik-listopad 2017
Dokładne terminy oraz ostateczna liczba uczestników zostaną wskazane przez Zamawiającego przed rozpoczęciem realizacji usługi.
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany terminu realizacji usług w zależności od przebiegu procesu rekrutacji uczestników do projektu.
V Opis warunków udziału w postępowaniu:
W postępowaniu mogą wziąć udział Dostawcy/Wykonawcy, którzy spełniają poniższe kryteria:
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Dostawcy/Wykonawcy nie spełniający warunków udziału w postępowaniu.
VI Ocena spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz badanie ofert
Odrzucenie oferty:
Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:
Z tytułu odrzucenia oferty Wykonawcom nie przysługuje żadne roszczenie względem Zamawiającego.
Badanie oferty:
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert lub przedłożenia dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień lub przedłożenia dokumentów oraz składania wyjaśnień, przedkładania dodatkowych dokumentów przez Wykonawców drogą mailową.
VII Kryteria oceny ofert:
Zamawiający dokona oceny i porównania ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej
w oparciu o następujące kryterium/kryteria:
C minimalna
Cena = ————————- x 60
C oferty badanej
Pozostałe oferty otrzymają odpowiednio niższą ilość punktów.
Wymagane jest dostarczenie kopii dokumentów potwierdzających przeprowadzenie zajęć wymienionych w Załączniku Nr 4 (kopii referencji lub umów, potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę które konkretnie muszą potwierdzać termin oraz liczbę zorganizowanych szkoleń grupowych).
Liczba szkoleń grupowych oferty ocenianej
Doświadczenie = —————————————————- x 40
(liczba szkoleń grupowych) Liczba szkoleń grupowych oferty
z największym doświadczeniem
Pozostałe oferty otrzymają odpowiednią niższą ilość punktów.
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów
w oparciu o ustalone wyżej kryteria.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty wykonawcy, jeżeli zaproponowana cena jest rażąco niska w rozumieniu art. 90 ust. 1 ustawy P.Z.P., w szczególności jest niższa o 30% od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert. Odrzucenie oferty będzie możliwe po przedstawieniu wyjaśnień przez wykonawcę.
VIII Opis sposobu przygotowania ofert:
W odpowiedzi na zamówienie:
IX Forma, miejsce i termin składania ofert:
Oferta powinna być złożona (osobiście/pocztą/przesyłką kurierską) do dnia 28 września 2017 r. do godziny 12.00 w formie pisemnej w siedzibie Fundacji Rozwoju Lubelszczyzny, ul. Józefa Franczaka „Lalka” 43, 20-325 Lublin (Sekretariat) w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Zapytanie ofertowe FRL/12/2017/MnS!
Nie otwierać przed dniem 28.09.2017 r. do godz. 12.00”
W przypadku przysłania oferty za pośrednictwem poczty lub przesyłki kurierskiej, za termin złożenia oferty przyjmuje się termin wpływu oferty (przesyłki) do sekretariatu Zamawiającego na w/w adres.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z niewłaściwego oznakowania koperty lub braku któregokolwiek z wymaganych dokumentów/informacji oraz za przesłanie/złożenie oferty w innym miejscu, niż wskazane w niniejszym zapytaniu ofertowym
X Unieważnienie postępowania:
Zamawiający ma prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli wystąpią następujące okoliczności:
XI Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów:
XII Osoby do kontaktów:
Marta Osuch – Kierownik projektu
Tel.: 81 710 19 00, e-mail: m.osucha@fundacja.lublin.pl
Dorota Niewęgłowska – Specjalista ds. organizacyjnych i monitoringu
Tel.: 25 797 20 75, e-mail: lukow@fundacja.lublin.pl
XIII Warunki zmiany umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian w umowie w zakresie okresu jej obowiązywania w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
XIV Wykaz załączników (wersje elektroniczne do pobrania na stronie www.fundacja.lublin.pl, w zakładce: Zapytania ofertowe):